Rize Günübirlik Batum Turu Kesin Kalkışlı

Şehir merkezinde bulunan; osmanlı döneminden kalan tarihi orta camii(1886), ali ve nino heykeli, alfabe kulesi, tiyatro meydanı, piazza meydanı, batum bulvarı, altın post medea heykeli, hz. Meryem ana klisesi,avrupa meydanı ve batum sahilinide gördükten sonra alışveriş yapmak,dönme dolaba binmek, şehrin büyüleyici manzarasını izlemek için teleferikle sputnik tepesine çıkmak veya tekne turlarına katılmak amacıyla serbest zaman veriyoruz.

Serbest zaman sona erdikten sonra sarp sınır kapısı güzergahı üzerinde ilerlerken son durağımız olan 2700 çeşit farklı bitki türüne sahip olan botanik parkı bahçesinde son molamızı veriyoruz. Mola ardından turumuzu tamamlıyoruz.

Saat 08:00’da acentamızın önünden turumuza başlıyoruz. Mavi ile yeşilin kesiştiği karadeniz sahil yolu üzerinden çayeli,pazar,ardeşen,hopa ilçelerini geçtikten sonra sarp sınır kapısına ulaşıyoruz. Sınır geçişi işlemlerini bitirdikten sonra gürcistan parası olan “lari” alıp aracımızda toplanıyoruz.

Daha sonra ilk durağımız olan romalılar döneminden kalan hz. İsa’nın 12 havarilerinden biri olan aziz matthias’ın anıt mezarının da bulunduğu asparos(gonio) kalesine varıp kalenin içerisindeki arkeoloji müzesini ziyaretimizin ardından batum şehir merkezine gidiyoruz.